2012-04-08

Mat/träning

Veckan har verkligen kretsat kring matlagning och mycket träning. Har passat perfekt då det varit påsklov på jobbet. Vilet innebär att det blivit massa energi över.

Idag har jag varit frusen. Läser på andra fitnessbloggar att jag inte är ensam om det.
Drog därför fram brassestolen (premiär) för att värma mej i vår bästa hörna på altanen.
Min bonustös som också kör fitnessfighten tipsade om ett nytt mellanmål, kvargplättar som hon läst på Stefans blogg. (Det blir mycket hänvisningar till Stefan då han har massor utav bra FF-recept)
När jag gav mej på det sist blev det en enda röra.

Detta recept är annorlunda:
3 äggvitor
50 g kvarg
15 g fiberhavregryn
Mixa och låt stå 3-5 min.
Jag hällde även i lite kanel.
Vaniljpulver och chili eller kardemumma funkar för den som gillar det.
Sen är det bara att steka lite småplättar. Lite bär till och det smakar mer än ok.

Kvargplättar med havregryn - mer än okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar