2012-06-20

Tankspridd

Det finns ett fantastiskt roligt förbund som är värd att nämnas; De tankspriddas riksförbund

Tankspridd, glömsk you name it! Näää, glömsk vill jag nog inte kalla mej... det är mer "vart var det nu jag la det"... Varje dag förlägger jag"viktiga" saker; nycklar, lyspyl, mobil.

För exakt ett år sedan var vi i Sthlm för att fira midsommar. Jag passade samtidigt på att prova min bröllopsklänning. När vi skulle åka hem hade jag både resväska och bröllopsklänning att bära (dumt att gå flera gånger) till bilen. Höll på att tappa bröllopsklänningen och ställde därför ner resväskan en bit från bilen. Packade in "allt" och åkte hemåt. Väl hemma + några timmar till skulle jag göra mej i ordning för kvällen. Hittar inte necessären och inte heller resväskan. Den hade jag såklart inte plockat med mej efter att jag ställt ifrån mej den. Paniiik! Tack och adjö till det innehållet .... Men efter ett gäng stimmiga telefonsamtal löste det sig på ett galet ofattbart sätt. Jag kom på att en kompis brorsa både på samma gata där vi parkerat bilen. Den stackarn blev uppringd på söndagskvällen ca kl. 22.30 och ombedd att gå och kolla ifall han möjligtvis kunde se en resväska på parkeringen mitt på Söder. Jodå... tro det eller ej men där stod den... helt orörd och välbehållen. Tur... jo, det kan man väl kalla det.


Eller när jag skulle åka ner till Tyskland till min fd jobbarkompis och kom på att jag hade mitt leg samt VISAkort i mannens plånbok som just då var på kurs på annan ort. Graa! Även då hade jag tur, tåget jag skulle åka med passerade orten där han befann sig. Min man förklarade situation för sin kursledare och åkte iväg för att möta upp mej i det förbipasserande tåget... (Tack älskade!!)
 
För tillfället, eller sen i vintras har jag "förlagt" vår bilnyckel (kostar 3000:- att göra ny) samt min skinnjacka. Dessa saker är verkligen pyttsväck. Ibland tror jag att det är någon som jäklas med mej och gömmer mina saker.... Men jag får väl inse att det inte är så utan att det är jag som helt enkelt "förlägger" saker lite här och var.

Min familj har slutat upp att hjälpa till och leta när mina saker försvinner, man kan ju undra varför....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar